سبد خرید
0
دسته‌بندی‌ محصولات

پروژکتور

پروژکتور ال ای دی

نور مناسب نقش اساسی در زندگی ما ایفا می کند و ما به طور کلی ارزش آن را زمانی که برق قطع می شود متوجه می شویم. در این مقاله میخواهیم راجع به یکی دیگر از انواع چراغ های روشنایی صحبت کنیم که معمولا در فضاهای بزرگ استفاده می شوند. نورافکن یا پروژکتور، یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در فضاهایی مانند پارکینگ ها، انبارها، پارک ها و…می باشند.

پروژکتور(نورافکن)چیست؟

پروژکتور از کاربردی ترین انواع چراغ‌ها هستند که برای نورپردازی در فضای باز استفاده می‌شوند. آنها در روشنایی استادیوم ها، حیاط منازل، ویلاها، ساختمان ها و… بسیار موثر هستند. چراغ های خیابان نیز نوعی نورافکن هستند. نورافکن ها از انواع لامپ های فلورسنت، هالوژن و ال ای دی ساخته می شود که در بین این ها پروژکتور ال ای دی هم دوام بیشتری دارد و هم روشنایی بیشتری ارائه می دهد که برای فضا های بسیار بزرگ گزینه مناسب تری می باشد. اجزایی که در لامپ پروژکتور استفاده می شود با سایر انواع روشنایی کاملاً متفاوت است.

نورافکن ها از دوام بالایی برخوردار هستند و می توانند انواع شرایط آب و هوایی را اعم از بادهای شدید، طوفان، باران، دمای بالا و پایین تحمل کنند. پروژکتور ال ای دی روکشی با دوام دارد و اینگونه می توانید از آن ها در فضاهای خارجی، بدون نگرانی از خراب شدن در برابر باران، برف یا گرمای آفتاب استفاده کنید. در ادامه با انواع نور افکن ها و بخصوص نورافکن ال ای دی آشنا می شوید.

لامپ پروژکتور ال ای دی

انواع مختلف پروژکتور ها

نورافکن ها انواع مختلفی دارند که در ادامه مطلب به بررسی پرطرفدارترین آن ها در بازار می پردازیم. البته لازم به ذکر است که در بین همه آن ها، نورافکن ال ای دی بهترین و کاربردی ترین گزینه ای است که میتوان در تمام مکان ها از آن استفاده کرد.

پروژکتور ال ای دی

نورافکن‌ ال ‌ای‌ دی، یکی از وسایل روشنایی با پرتوهای گسترده است که برای تامین نور در فضاهای باز استفاده می‌شود. اکثر لامپ های پروژکتوری ال ای دی موجود در بازار می توانند تا 50000 ساعت دوام بیاورند. این لامپ ها همچنین حداکثر روشنایی را در عرض چند ثانیه تولید می کنند. بنابراین، پس از زدن کلید برق، لامپ های ال ای دی به سرعت خاموش یا روشن می شوند.

قیمت پروژکتور ال ای دی در مقایسه با دیگر نورافکن ها بیشتر است; با این وجود دوام و عملکرد لامپ پروژکتور ال ای دی به قدری خوب است که در دراز مدت نه تنها هزینه اولیه شما جبران می شود بلکه مصرف انرژی شما را نیز کاهش می دهد و اینگونه هر ماه هزینه های شما را کاهش می دهد.

SLIM 1
پروژکتور خورشیدی 120 وات

پروژکتور ال ای دی سولار یا خورشیدی

لامپ پروژکتور سولار با کمک پنل خورشیدی، در طول روز انرژی خورشیدی را جمع آوری می کند و آن را در باتری خود ذخیره می نماید و بعد در زمانی که هوا تاریک میشود از انرژی ذخیره شده برای تامین نور محیط استفاده می کند. بهتر است بدانید کلیه نورافکن های سولار برند 4m دارای ضمانت نامه و 4 سال گارانتی می باشند.

به یاد داشته باشید که پس از خرید پروژکتور سولار یا خورشیدی، آن را در منطقه ای نصب کنید که در طول روز نور خورشید زیادی را جذب کند. لامپ های نورافکن خورشیدی بهترین گزینه برای افرادی است که می خواهند قبض برق ماهانه خود را کنترل کنند.

برای اطلاع از قیمت نورافکن ال ای دی سولار/ خورشیدی به دسته بندی پروژکتور مراجعه نمایید.

لامپ پروژکتور رشته ای

این نوع لامپ ها از اشکال، اندازه ها و توان های متفاوتی برخوردار است. میزان روشنایی این چراغ ها به توان (وات) آنها بستگی دارد. بنابراین، اگر قصد دارید یک منطقه بزرگ را روشن کنید، باید لامپ هایی برای نورافکن خود انتخاب کنید که خروجی وات بالاتری دارند.

به دلیل مصرف انرژی بالای این نورافکن‌ها ، امروزه دیگر در بازار طرفدار ندارند و اکثر مردم به خرید نورافکن ال ای دی روی آورده اند.

لامپ پروژکتور رشته ای

پروژکتور هالوژن

لامپ های هالوژن بسیار متنوع هستند و برای استفاده در داخل خانه ایده آل هستند. لامپ های هالوژن در مقایسه با سایر لامپ هایی که دارای وات مشابه هستند، شدت نور بیشتری دارند. بنابراین، برای استفاده در موارد امنیتی و تزئینی ایده آل هستند. لامپ نورافکن هالوژن عملکرد قدرتمندی دارد. طول عمر این لامپ ها تا 2000 ساعت یا حتی بیشتر است. با این حال، لامپ های هالوژن مانند سایر لامپ های موجود در بازار قیمت بالایی دارند. اغلب نورافکن های هالوژن در حین استفاده بسیار داغ می شوند.

پروژکتور هالوژن

مزایای لامپ پروژکتور ال ای دی ( LED)

ساخت پروژکتور با لامپ های ال ای دی تحول بزرگی در این نوع چراغ روشنایی ایجاد کرد. در ادامه راجع به مزایای استفاده از لامپ های ال ای دی در نور افکن ها صحبت خواهیم کرد.

طول عمر بالا

نورافکن های ال ای دی با دوام و قوی هستند. لامپ های ال ای دی تا 10 برابر بیشتر از لامپ های دیگر دوام می آورند و 50000 ساعت کار می کنند. در نتیجه، این لامپ ها برای مدت طولانی نیازی به تعویض ندارند و در نهایت هزینه های نگهداری را کاهش می دهند.

انتشار حداقل گرما

 پروژکتورها مقدار قابل توجهی از انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می کنند. در نتیجه، محیط اطراف خود را گرم تر می کنند و گاهی ممکن است خطرساز باشد. با این حال، نورافکن های ال ای دی، انتشار گرما را به حداقل می رساند زیرا تقریبا تمام انرژِی دریافت شده را به برق تبدیل می کند و بخشی کمی از آن منجر به گرما می شود.

دوستدار طبیعت

 در لامپ های پروژکتوری ال ای دی بسیاری از عناصر سمی وجود ندارند. بر خلاف لامپ های روشنایی سنتی، ال ای دی ها حاوی سرب، جیوه، کربن و … نیستند. بنابراین، آنها برای محیط زیست و انسان ها ایمن تر هستند.

قابلیت تنظیم نور 

انتخاب لامپ های پروژکتوری با قابلیت تنظیم نور یکی از مهم ترین مزایای لامپ های ال ای دی است. این یک راه کارآمد برای صرفه جویی در انرژی، افزایش طول عمر لامپ و کنترل روشنایی لامپ است.

این موارد تنها برخی از مزایای لامپ های نورافکن های ال ای دی بودند که برای شما ذکر کردیم تا نسبت به خرید نورافکن ال ای دی مطمئن شوید. برای خرید لامپ پروژکتور ال ای دی به دسته بندی آن مراجعه نمایید.

اگر راجع به قیمت پروژکتور ال ای دی سوالی داشتید با فروشگاه الکترو ولتا در تماس باشید.

پروژکتور یا نورافکن ال ای دی

پروژکتور ال ای دی در چه مکان هایی استفاده می شود؟

نورافکن های ال ای دی به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند در اکثر محیط های مسکونی، تفریحی، تجاری و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از این مکان ها را در ادامه ذکر می کنیم.

سالن های پذیرایی: نورافکن های داخلی برای زیبایی اتاق نشیمن استفاده می شوند. بسیاری از مردم نورهای رنگی را برای جذاب تر کردن دکوراسیون داخلی خود ترجیح می دهند و پروژکتورها تاثیر زیادی روی زیبایی محیط می گذارند.

کارخانه های تولیدی: به طور کلی تجهیزات روشنایی در واحدهای صنعتی برای فرآیندهای مختلف باید با شدت نور بالایی داشته باشند. از آنجایی که بسیاری از این واحدها تقریبا کل ساعات شبانه روز کار می کنند، صاحبان آن ها باید به هردو مسئله کیفیت نور و مصرف بهینه توجه کافی داشته باشند. از آنجایی که نورافکن های ال ای دی خروجی لومن بالایی دارند، خرید پروژکتور برای اینگونه مکان ها امری ضروری است.

نورپردازی در نمای ساختمان: شما میتوانید با نصب پروژکتور های ال ای دی در نقاط مختلف نمای ساختمان، زیبایی آن را دو چندان نمایید. امروزه بسیاری از ساختمان ها یا خانه های ویلایی از نورافکن ها برای محیط های خارجی (حیاط، نما و…) استفاده می کنند.

این ها برخی از کاربردهای پروژکتور ال ای دی بودند و انقدر که این موارد زیاد هستند، برای صحبت راجع به تمام آن ها باید وقت زیادی بگذاریم. به عنوان مثالی دیگر از نور افکن ها در پارک ها، ورزشگاه ها، پارکینگ های بزرگ، فروشگاه ها، نمای بناهای باستانی و… استفاده میشود.

 در صورت نیاز به راهنمایی برای نصب پروژکتور ال ای دی با ما در تماس باشید.

خرید پروژکتور ال ای دی

برای خرید نورافکن باید راجع به جنس و کیفیت آن اطمینان کامل پیدا کنید. در حقیقت لامپ های پروژکتوری پس از روشن شدن گرمای زیادی ساطع می کنند و ممکن است در صورتی که جنس لامپ ها یا خود نورافکن خوب نباشند این گرما موجب خطرات بسیاری می شود.

 اگر میخواهید یک پروژکتور ال ای دی با کیفیت و با دوام بخرید، و پس از خواندن این مقاله هنوز اطلاعات کافی راجع به این محصول ندارید; میتوانید با تیم خدمات مشتری فروشگاه الکترو ولتا تماس بگیرید.(22529453-021)

شما میتوانید برای خرید پروژکتور ال ای دی معمولی یا سولار (خورشیدی) از سایت فروشگاه الکترو ولتا اقدام به ثبت سفارش کنید یا به صورت حضوری به فروشگاه الکتروولتا مراجعه نمایید. کلیه پروژکتورهای ال ای دی فروشگاه الکترو ولتا دارای گارانتی و ضمانت نامه کالا می باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید