سبد خرید
0
دسته‌بندی‌ محصولات

نکات کلیدی درباره پنل های ال ای دی

پنل led

پنل های ال ای دی وسایل روشنایی مدرنی هستند که روی دیوارها و سقف ها نصب می شوند و به مرور مشتریان به جای لامپ و مهتابی های قدیمی، از آن ها استفاده می کنند. یکی از ویژگی های بارز پنل های ال ای دی صرفه جویی در انرژی است.   

پنل ال ای دی  بهترین گزینه برای روشنایی فضاهای مسکونی مانند راهروها و آشپزخانه ها است، همچنین در فضاهای تجاری مانند سوپرمارکت ها، فروشگاه ها و فضاهای اداری نیز استفاده می شوند. این چراغ ها بخاطر کارایی خوبی که دارند برای نورپردازی اکثر مکان ها مناسب هستند. اگر هنوز هم نسبت به خرید پنل ال ای دی (LED Panel) تردید دارید، بهتر است این مقاله را با دقت بخوانید.

ویژگی های انواع پنل های ال ای دی 

این پنل ها همانطور که از نامشان پیداست با چیپ های ال ای دی ساخته می شوند. این چیپ ها ایمنی بالایی دارند و با محیط زیست نیز سازگار هستند.  پنل های led از3 لایه اصلی تشکیل می شوند: یک صفحه راهنمای نور، یک دیفیوز و تراشه های ال ای دی; هرکدام از این لایه ها کار مخصوص خود را انجام می دهند و در ادامه نگاهی کوتاه به آن ها می اندازیم.

صفحه راهنمای نور برای هدایت نور در داخل فضا طراحی شده است. دیفیوزر در جلوی صفحه راهنما قرار دارد و وظیفه آن پخش نور به صورت یکنواخت می باشد ;به گونه ای که هیچ نقطه تاریکی روی پنل باقی نماند.

چیپ های ال ای دی جزء مرکزی پنل های ال ای دی هستند که انرژی الکتریکی را به نور تبدیل می کنند. تراشه های ال ای دی طیف گسترده ای از نور سفید را تولید می کندد. همچنین گرمای ناچیزی که این چیپ ها تولید می کنند، توسط هیت سینک دفع می شود و اینگونه عمر پنل طولانی تر می شود.

circleLEDPanel
کاربرد پنل های ال ای دی

مزایای خرید پنل ال ای دی

کیفیت نور عالی

پنل ال ای دی یکی از وسایل روشنایی است که بهترین کیفیت نور را در بین انواع منابع روشنایی در بازار ارائه می دهد. وقتی آن را به برق متصل می کنیم، روشنایی یکپارچه و شفافی ایجاد می شود.

دیفیوزر و پنل با هم کار می کنند و نور را به وجود می آورند، این نور تمام فضا را فرا میگیرد. با پیشرفت فناوری ماژول هایی ساخته شده اند که نور را بدون سوسو زدن یا صدای ویز ویز روشن می کنند.

طراحی انعطاف پذیر

طراحی این پنل ها شیک و ساده است. همچنین طراحی پنل ال ای دی انعطاف پذیری بالایی دارد و به همین دلیل نصب آن در محیط های مختلف بسیار راحت خواهد بود. این پنل های نورانی از آخرین تکنولوژی ال ای دی استفاده می کنند و مجهز به دیفیوزر هستند. این چراغ ها از فریم های آلومینیومی سبک وزن ساخته می شوند، قاب آلومینیومی بخش مهمی از طراحی است، زیرا به دفع گرما کمک می کنند.

روشنایی

اگر به دنبال پر نورترین سیستم روشنایی هستید، پنل های ال ای دی بهترین گزینه را برای شما رقم می زند. این پنل ها از آلومینیوم سبک وزن برای قاب و پوشش پشتی پنل استفاده می کنند.

فناوری ساخت این پنل ها شامل ناخالصی هایی است که نه تنها الکترون های آزاد تولید می کند، بلکه رسانایی مواد نیمه هادی را نیز افزایش می دهد. بنابراین، همه این عوامل منجر به تولید نور بسیار روشن و باکیفیت می شود.

دوام بالا

عمر یک چراغ ال ای دی می تواند تا 100000 ساعت برسد. این رقم به معنای حدود 8 ساعت کار در روز، به مدت 27 سال است.  در حال عادی پنل های ال ای دی تقریباً 10 میلیون ساعت کار می کنند. این بدان معناست که اگر همه فضاهای مسکونی و تجاری از پنل ال ای دی استفاده کنند، می توان در هزینه های برق و به طور کلی مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

همچنین پنل های ال ای دی باکیفیت مقاومت بالایی در برابر هرگونه ضربه ای دارند.

پخش گرمای ناچیز

اگرچه مشتریان از ظاهر پنل های ال ای دی  خوششان می آید، اما ظاهر شیک  آن ها دلیلی غیر زیبایی دارد. این پنل ها بسیار نازک طراحی شده اند و قاب آلمینیومی و صفحه نازک آن به دفع گرما کمک می کنند.

آن ها همچنین دارای یک سیستم هیت سینک هستند که به عنوان مبدل حرارتی عمل می کند و انرژی حرارتی را از چراغ  ال ای دی می کشد و این انرژی را در هوا پخش می کنند. در حقیقت هیت سینک مهم ترین جزء چراغ های ال ای دی است که در ایمنی و عملکرد صحیح آن ها موثر است.

محافظت از چشم

پنل های LED از چشم محافظت می کنند و نور نرم و صاف را بدون تابش خیره کننده یا اثرات سوسو زدن(چشمک زدن نور) منتشر می کنند. افراد می توانند بدون نگرانی از آسیب دیدن چشم خود، مستقیماً به نور نگاه کنند. البته توصیه می شود برای زمان طولانی این کار را نکنید.

led panel light

چه چیزهایی برعملکرد پنل LED تأثیر می گذارند؟

پنل های ال ای دی از اجزای مختلفی ساخته شده اند، کیفیت هر یک از آن ها می توانند به طور مستقیم بر عملکرد پنل های ال ای دی تأثیر بگذارد. این اجزاء عبارتند از:

قاب پنل  LED

منبع نور پنل

 صفحه هدایت نور

دیفیوزر

صفحه منعکس کننده نور

منبع تغذیه نور

خرید پنل ال ای دی از برند های معتبر، داشتن قطعات با کیفیت را تضمین می کند. شما با خرید از برند های معتبر بازار همچون LED 4M و… از گارانتی محصول (تعمیر یا تعویض کالا) نیز بهره مند می شوید.

پنل ال ای دی

اندازه انواع مدل های پنل ال ای دی

پنل های ال ای دی در اندازه و اشکال مختلف موجود هستند که مشتریان با توجه به نیاز و سلیقه شان، یکی از آن ها را انتخاب می کنند. در متن زیر چند اندازه رایج این پنل ها آورده شده است:

پنل گرد: اندازه این پنل ها 120* 200* 300 میلی متر می باشد. این اندازه اغلب در دفاتر کوچک، خانه ها، سرویس های بهداشتی و … استفاده می شوند.

پنل مربعی: پنل های مربعی شکل در اندازه (mm)600*600 و (mm)300*300 موجود هستند.این پنل ها برای بیمارستان ها، مدارس و فضاهای معمولی با سقف های بلند، مناسب هستند.

پنل مستطیلی: پنل های مستطیل شکل اغلب در اندازه های600*300، 1200*600 و 1200*300  میلی متر ساخته می شوند. آن ها اکثرا در انبارها، دفاتر بزرگ و فضاهای باز نصب می شوند.

کلام پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با ویژگی های مهم پنل های ال ای دی آشنا سازیم زیرا این نوع وسیله روشنایی تقریبا به تازگی وارد بازار شده و اکثر مشتریان از کاربردها و مزیت های آن ها بی خبر هستند. اگر تصمیم به خرید پنل LED گرفته اید و نمیدانید چه اندازه ای از آن ها برای فضای شما مفید است یا چه برندی این نوع تجهیزات روشنایی را تولید می کند، به شما پیشنهاد می کنیم از طریق شماره 22529453-021 با فروشگاه الکترو ولتا تماس بگیرید و از راهنمایی کارشناسان با تجربه آن ها بهره مند شوید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید