سبد خرید
0
دسته‌بندی‌ محصولات

بررسی انواع چراغ های سقفی و آویز

بهترین چراغ های سقفی و آویز

پیش از اینکه بخواهیم به بررسی انواع چراغ های سقفی و آویز بپردازیم، باید یک مسئله مهم را یادآوری کنیم که در انتخاب این چراغ ها نیز تاثیرگذار است. یکی از جنبه های مهم در طراحی داخلی، نور است. نور میتواند فضا را دلبازتر نشان دهد، یا حتی اشیا آن مکان را به صورت جذاب تری نمایش دهد; برای این کار کافیست که یک نورپردازی درست و اصولی داشته باشید.

به طور کلی 3 مدل نورپردازی فضا وجود دارد: نورپردازی محیطی یا عمومی، نورپردازی کاری یا متمرکز و نورپردازی تزئینی. ما در مقاله انتخاب چراغ های مناسب برای هر اتاق در خانه شما درباره انواع نورپردازی ها در خانه به طور کامل توضیح داده ایم و گفته ایم که بهتر است، ازهرکدام در چه فضاهایی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نورپردازی خانه ها، به لینک آن مقاله مراجعه نمایید.

انواع نورپردازی

برای شروع یک طراحی جدید باید در قدم اول به سراغ نورپردازی محیطی آن فضا برویم; که این کار باعث روشنایی کلی  آن مکان می شود. چراغ های سقفی همچون لوسترها، چراغ های توکار، چراغ های آویز، چراغ های ال ای دی خطی و… گزینه بسیار مناسبی برای تامین روشنایی محیط هستند. پس از روشن کردن اکثر فضای اتاق ها میتوانید به سراغ چراغ های تزئینی، نورپردازی کاری و از این دست موارد اضافی بروید.

در این مقاله میخواهیم تک تک چراغ های سقفی و آویز که جز جدا نشدنی از انواع طراح های نورپردازی هستند را به طور کامل بررسی کنیم.

چراغ های سقفی و آویز

انواع چراغ های سقفی بر اساس جنس

در ابتدا می خواهیم نگاهی به انواع چراغ های سقفی و آویز موجود در بازار بر اساس مواد و جنس آن ها بیندازیم. به یاد داشته باشید که برای خلق یک دکوراسیون زیبا، باید بین وسایل مختلف هماهنگی وجود داشته باشد; به همین دلیل سعی کنید جنس چراغ هایی که انتخاب می کنید، با دکور فضای شما ست بشود.

چراغ کریستال

یکی از انواع چراغ های سقفی، چراغ های کریستال هستند که از ظریف ترین مواد ساخته شده اند و آن ها اولین انتخاب برای لوستر ها و چراغ های آویز می باشند و یکی از گران ترین انتخاب ها هستند. کریستال ها کیفیت منحصر به فردی را دارند که نور را به زیباترین شکل منعکس می کنند و به فضا جلوه ای شیک و مجلل می بخشد.

نورپردازی‌های کریستالی به‌ طور کلی در مکان‌هایی قرار می‌گیرند که اهمیت و توجه بیشتری دارند، مانند سالن پذیرایی یا اتاق‌های غذاخوری که جز بخش های اصلی خانه ها هستند. چراغ‌های کریستالی طراحی خاص و شیکی دارند اما وقتی در فضای نامناسب قرار می‌گیرند، آنجا را کوچک ‌تر نشان می دهند زیرا فضای زیادی را اشغال می کنند.

چراغ های شیشه ای

مواد شیشه ای  یکی از بهترین انتخاب ها برای چراغ های سقفی و آویز می باشند. شیشه نور را به خوبی منتشر می کند و به همین دلیل فضای اتاق را به بهترین شکل روشن می نماید. این مسئله باعث شده تا چراغ های سقفی از جنس شیشه هم کاربردی و هم تزئینی باشند. همچنین میتوانید از چراغ هایی با شیشه رنگی استفاده کنید.

چراغ های پارچه ای

چراغ های پارچه ای از انواع چراغ های سقفی هستند که بیشتر در فضاهای شخصی مانند اتاق خواب استفاده می شوند. این نوع چراغ ها گرمای بیشتری به فضا می دهند و حس آرامش و راحتی در افراد به وجود می آورند.  البته انتخاب این نوع چراغ ها بیشتر سلیقه ای است.

چراغ های سقفی فلزی

چراغ های سقفی و آویز از جنس فلز، طرفداران زیادی دارند و با سبک مدرن خانه های امروزی ست می شوند. همچنین این نوع چراغ ها به دلیل جنس محکمشان در برابر ضربات احتمالی مقاوم تر هستند و ماندگاری بالایی دارند. شما میتوانید چراغ های سقفی فلزی در هرجایی نصب کنید، از سقف سالن ها گرفته تا اتاق خواب ها و یا حتی راهرو وقسمت ورودی خانه ها. این چراغ ها با طراحی اتاق های مختلف خودشان را وفق می دهند، زیرا طراح ها و اشکال مختلفی  دارند.

پرکاربرد ترین انواع چراغ های سقفی و آویز

حالا که راجع به مواد و جنس چراغ های سقفی و آویز گفتیم، بهتر است به سراغ طرح های مختلف و پرطرفدار این چراغ ها برویم و به بررسی آن ها بپردازیم.

Ceiling Lights secondpic
chandelier Ceiling Lights

لوستر

بدون شک لوسترها صرف نظر از جایی که آن ها را قرار می دهیم، به یک نقطه چشمگیر تبدیل می شوند. آن ها با انعکاس زیبای نور، به فضا جذابیت می بخشد. لوسترها به طور کلی، نمادی از عظمت هستند و همیشه خودنمایی می کنند، بنابراین طرحی را انتخاب کنید که با دکور اتاق همخوانی داشته باشد تا زیبایی خانه شما دو چندان شود.

همچنین هنگام خرید آن ها به این نکته توجه داشته باشید که اندازه لوستری که انتخاب کرده اید، مناسب فضایی که شما دارید هست یا نه; بخصوص به ارتفاع سقف ها توجه نمایید.

اگر به دنبال وسیله ای برای پر کردن فضای زیادی از اتاق میگردید و میخواهید ظاهری زیبا هم به اتاق شما بدهد، لوسترها بهترین گزینه برای شما خواهند بود. یکی از بهترین مکان ها برای نصب لوستر، اتاق ناهارخوری می باشد. وقتی آن را بالای میز ناهارخوری نصب می کنید، هم آن فضا را جذاب تر می سازید و هم نورکافی برای لذت بردن از یک شام خانوادگی را تامین می کنید. حتما توجه کنید که لوستر ارتفاع زیادی با میز داشته باشد.

چراغ آویز

چراغ های آویز

چراغ‌های آویز انواعی از چراغ‌های سقفی هستند که شباهت زیادی به لوستر دارند، با این تفاوت که تنها دو یا سه چراغ را روشن می کنند. آن ها بهترین انتخاب برای نورپردازی تزئینی یا متمرکز هستند. چراغ های آویز برای برجسته کردن نقاط خاص استفاده می شوند.

چراغ های آویزی انتخاب خوبی برای روشن کردن مکان های کوچک هستند زیرا در عین حال که فضای کمی اشغال می کنند، به بهتر شدن دکوراسیون فضا کمک می نمایند. این نوع چراغ های سقفی انواع مختلفی دارند، بنابراین با توجه به سبک مدنظرتان، یکی از آن ها را انتخاب کنید که دکور شما را بهم نریزند.

Recessed Lights celling

چراغ های توکار

چراغ های توکار از انواع چراغ های سقفی هستند که در داخل سقف نصب می شوند. این بهترین انتخاب برای سقف های کم ارتفاع است زیرا هیچ بخشی از وسایل بیرون نیست. این نوع نور سقفی عملکرد خوبی در نورپردازی عمومی دارد، زیرا چراغ در داخل یک صفحه شیشه ای قرار می گیرد و نور به خوبی در محیط پخش می شود. تزئینات اطراف صفحه شیشه ای اغلب بر انعکاس نور تأثیر می گذارند.

نصب ریسه های ال ای دی سقفی

ریسه های ال ای دی

ریسه های ال ای دی انواعی از چراغ های سقفی هستند که  بسیار انعطاف پذیرند و قابلیت تغییر رنگ هم دارند. نصب آن ها بسیار آسان است و به راحتی میتوانید این ریسه ها را به سقف متصل کنید; حتی برخی از آن ها پشتشان چسب دارد و به هر سطحی که بخواهید می چسبد.

بهتر است این ریسه های را در بخش های مخفی سقف نصب کنید تا به آن عمق بدهد و فضا را بزرگتر نشان دهد; به همین دلیل، به این مدل چراغ های سقفی، نور مخفی نیز می گویند.

ریسه های ال ای دی مقرون به صرفه ترین چراغ های سقفی هستند و به صورت متری فروخته می شوند. همچنین هنگام خرید آن ها به یاد داشته باشید که اگر می خواهید آن ها را در یک فضای دور از دسترس نصب کنید، حتما ریسه ای بخرید که کنترل از راه دور دارد; تا هنگام تغییر حالت ها یا عوض کردن رنگ آن ها دچار مشکل نشوید.

کلام پایانی

امروزه طیف گسترده ای از انواع چراغ های سقفی و آویز در بازار وجود دارد. بنابراین قطعا میتوانید یکی از آن ها را که با دکور فضای شما هماهنگ باشد و البته به بودجه شما بخورد، پیدا کنید. از آنجایی که نورپردازی می تواند دکور فضای داخلی شما را بسازد یا آن را خراب کند. پس حتما هنگام خرید چراغ های سقفی و آویز که نورپردازی اصلی فضای شما (خانه) را تشکیل میدهد، دقت کافی به خرج دهید و هم از لحاظ زیبایی شناسی و هم کاربرد و کیفیت، آن ها را بررسی کنید.

فروشگاه الکترو ولتا با بیش از 40 سال سابقه در زمینه توزیع و فروش محصولات باکیفیت الکتریکی و روشنایی، آماده است تا به شما عزیزان در خرید انواع چراغ های ال ای دی، اعم از چراغ های سقفی و آویز و یا حتی چراغ های دکوراتیو و دیواری از بهترین برند ها همچون LED 4M خدمات ارائه دهد. تنها کافیست از محصولات سایت بازدید کنید و با کارشناسان ما از طریق قسمت چت سایت در ارتباط باشید.

همچنین میتوانید به صورت حضوری به فروشگاه اصلی یا شعبات الکترو ولتا مراجعه نمایید و یا برای ارتباط سریع تر با تیم الکترو ولتا با شماره 22529453-021 تماس بگیرید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید