سبد خرید
0
دسته‌بندی‌ محصولات

راهنمای خرید چراغ های ال ای دی دانلایت (Downlight)

راهنمای خرید چراغ ال ای دی دانلایت

اگر به دنبال راه جدیدی برای روشن کردن خانه یا محل کار خود هستید، چراغ های ال ای دی دانلایت را امتحان کنید. چراغ های دانلایت اندازه کوچکی دارند و به راحتی میتوانید آن ها را داخل سقف قرار دهید و از نور فوق العاده چراغ های LED برای روشن کردن فضاهای مختلف استفاده کنید.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و استفاده از چراغ های ال ای دی دانلایت برای ایجاد روشنایی و در عین حال خلق حسی از مدرنیته ، ادامه این مقاله را بخوانید.

چراغ دانلایت (Downlight) چیست؟

چراغ های ال ای دی دانلایت، چراغ‌های قدرتمندی هستند که معمولاً داخل حفره ای روی سقفها نصب می شوند و ظاهری ساده و ظریف به آن‌ها می بخشند. دانلایت ها به اندازه کافی قدرتمند هستند تا هر اتاقی را روشن کنند و همچنین بسیار کاربردی هستند تا برای نورپردازی در فضاهای باز ویا داخلی خانه ها استفاده شوند. در حالی که چراغ های دانلایت این توهم را ایجاد می کنند که نور مستقیماً از سقف پخش می شود اما انواع مختلفی از این چراغ ها برای نصب در محیط های دیگر نیز وجود دارد  و نور را در زوایای دیگر نیز منتشر می کنند.

چراغ های ال ای دی دانلایت

انواع مختلف چراغ های دانلایت موجود در بازار

چراغ های ال ای دی دانلایت توسط شرکت های معتبری همچون  LED 4M در اندازه ها و انواع مختلفی تولید می شوند و هر نوع آن ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند. در فروشگاه الکترو ولتا، مجموعه‌ کاملی از انواع چراغ های Downlight موجود است که شما میتوانید با توجه به نوع نورپردازی فضای مد نظرتان از آن ها استفاده کنید.

چراغ دانلایت ثابت

چراغ های دانلایت ثابت (Fixed Downlight) یکی از ابتدایی ترین و محبوب ترین انواع این چراغ ها هستند. دانلایت های ثابت ،پرتوهای نور را مستقیماً به سمت پایین هدایت می کنند. این چراغ ها به خوبی هر فضایی را روشن می کنند اما تا حدی محدودیت دارند زیرا قابل تنظیم نیستند و ثابت در یک جهت نورپردازی می کنند.

این دسته چراغ های ال ای دی دانلایت قیمت مناسبی دارند و به گونه ای طراحی شده اند که جای کمی می گیرند. شما می توانید از آن ها برای نصب در سقف اتاق هایی مانند سالن پذیرایی، اتاق خواب ها و آشپزخانه استفاده نمایید.

چراغ دانلایت COB باتیس

چراغ دانلایت متحرک

دانلایت های متحرک  به شما این امکان را می دهند که نور را به جهت دیگری غیر از رو به پایین هدایت کنند. آنها می توانند با زاویه 20 تا 40 درجه تنظیم شوند اما این درجه در برندهای مختلف، متفاوت است. با یک دانلایت متحرک، می توانید تعیین کنید که نور به کدام زاویه بتابد. چراغ های دانلایت متحرک (Adjustable Downlight) نسبت به دانلایت ثابت قیمت بیشتری دارد، همچنین برای نصب آن ها باید اندازه برش روی سقف را کمی بزرگتر بزنید.

این نوع چراغ برای مشتریانی که می‌خواهند نور زیادی را به یک نقطه خاص مثل یک تابلو نقاشی هدایت کنند، عالی است. یکی دیگر از کاربردهای چراغ های ال ای دی دانلایت متحرک  زمانی است که سقف شما شیبدار است; در این حالت اگر نور رو به پایین دانلایت را کمی زاویه دهید، تاثیر سقف شیبدار روی نورپردازی از بین رفته و نور مستقیماً به سمت پایین می تابد.

چراغ سقفی COB توکار مربع آرامیس
چراغ فک متحرک پانوراما

چراغ دانلایت دوتایی (چند خانه)

دانلایت های دوتایی دارای دو خانه بهم چسبیده به شکل مستطیل هستند ;به این صورت این نوع چراغ ها شامل دو چراغ دانلایت مربعی شکل در یک قاب هستند. از این مدل چراغ مدل 3 تایی و 4 تایی نیز موجود است که همین مدل طراحی را با تعداد چراغ های دانلایت بیشتری دارند.

چراغ های دانلایت دو خانه یا سه خانه معمولاً متحرک هستند و به شما این امکان را می دهند که نورهر یک از چراغ ها را به منطقه ای که انتخاب می کنید هدایت نمایید. این نوع دانلایت ها علاوه بر طراحی منحصر به فرد خود، نور خوبی نیز به محیط می دهند و تمام فضای مدنظرتان را روشن می سازند.

Downlightsecond
انواع چراغ دانلایت

انواع چراغ های دانلایت بر اساس نحوه نصب

دانلایت ها به دو صورت روی سقف نصب می شوند که در ادامه راجع به آن ها توضیحاتی داده ایم.

چراغ دانلایت توکار

چراغ دانلایت توکار به دلیل ظاهر مدرنی که دارد، یکی از محبوب ‌ترین انواع چراغ های دانلایت هستند. نورهای فرو رفته دانلایت های تو کار تقریباً در هر سقفی به راحتی پنهان می شوند و عموماً برای نورپردازی عمومی خانه ها استفاده می شوند. پیشنهاد ما برای مشتریانی که می‌خواهند به خانه یا محل کسب ‌وکار خود ظاهری به روز بدهند و در عین حال در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، خرید چراغ های ال ای دی دانلایت توکار می باشد.

چراغ دانلایت روکار

این نوع چراغ های روکار برای افرادی که نمی توانند از چراغ های توکار در خانه خود استفاده کنند عالی هستند. به عنوان مثال، مشتریان برای فضاهای تجاری با سقف های بتنی ممکن است ترجیح دهند از دانلایت های روکار استفاده کنند زیرا همه کاره هستند و به راحتی روی دیوارها و سطوح دیگر قرار می گیرند.

چراغ دانلایت

چراغ های ال ای دی دانلایت در کجا استفاده می شوند؟

در حالی که امروزه چراغ های دانلایت توکار در اکثر خانه های مدرن وجود دارند، بسیاری از مشتریان در دفاتر و مغازه های خود نیز از آنها استفاده می کنند. در محیط‌های تجاری مانند فروشگاه‌ها و انبارها، تقریباً در همه جا می‌توانید چراغ های ال ای دی دانلایت را ببینید که به محیط روشنایی بخشیده است.

همانطور که می دانید بسیاری از کسب ‌وکارها از چراغ ها و لامپ های سنتی به چراغ‌های LED روی آورده اند، زیرا انرژی کمتری مصرف می کنند و بسیار مقرون به صرفه‌ هستند. در ادامه برخی از مکان‌هایی که از چراغ های دانلایت بیشتر استفاده می‌شود آورده شده است:

حمام ها

آشپزخانه ها

اتاق های نشیمن

اتاق خواب ها

رستوران ها

فروشگاه ها

نورپردازی توسط تیم الکترو ولتا

برای خرید چراغ دانلایت باید به چه چیزهایی توجه کرد؟

پیدا کردن نورپردازی مناسب برای فضای شما، فرآیندی است که در آن باید فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت. برخی از مواردی که هنگام خرید چراغ دانلایت باید به خاطر بسپارید عبارتند از اندازه اتاق و ارتفاع سقف که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

اندازه اتاق

برای محاسبه تعداد چراغ های دان لایتی که باید نصب کنید، مساحت سقف را بر حسب متر مربع اندازه بگیرید و آن را در 1.5 ضرب کنید. اکنون کل وات مورد نیاز برای روشن کردن آن فضا را می دانید. پس از آن، عدد کل وات به دست آمده را بر میزان وات چراغی که قصد نصب آن را داشتید تقسیم کنید تا از طریق حاصل به دست آمده، تعداد چراغ های لازم برای روشنایی محیط را بیابید.

البته امروزه از طریق لومن میزان روشنایی یک لامپ را می سنجند و وات فقط برای اندازه گیری میزان انرژی مصرفی استفاده می شود. بنابراین پیشنهاد میکنیم که عدد لومن را به جای وات در این محاسبات قرار دهید.

ارتفاع سقف

هنگامی که ارتفاع سقف را در نظر می گیرید، به خاطر داشته باشید که چراغ های ال ای دی دانلایت با قطر بیشتر، به صورت گسترده تری فضا را روشن می کنند. مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که هرچه ارتفاع سقف بلندتر باشد باید چراغ هایی با لومن بالاتر خریداری نمایید تا با شدت نور بیشتر فضای خود را به خوبی روشن نماید. اما اگر سقف خانه شما کوتاه است بهتر است دانلایت هایی با قطر کوچک تر و لومن پایین تر بخرید تا نور آن ها شما را اذیت نکنند

بهترین گزینه برای خانه هایی با سقف کوتاه، چراغ های دانلایت توکار است، زیرا فضایی اشغال نمی کنند و به این صورت فضای شما را بزرگتر نشان می دهند.

نورپردازی با چراغ های led 4m

مزایای استفاده از چراغ های دانلایت

استفاده از چراغ های ال ای دی دانلایت به جای منابع روشنایی سنتی مزایای زیادی دارد. نورپردازی LED نسبت به نورپردازی سنتی انرژی بسیار کمتری مصرف می کند، بنابراین چراغ های ال ای دی با کاهش مصرف انرژی در دراز مدت در هزینه های شما صرفه جویی می کنند. این چراغ ها همچنین عمر طولانی تری دارند و از خرید مکرر لامپ های جایگزین جلوگیری می کنند.

دلیل دیگر روی آوردن مصرف کنندگان به چراغ های LED این است که نسبت به سایر منابع و وسایل روشنایی، طراحی شیک و مدرن تری دارند; بخصوص چراغ‌های توکار که امروزه بین صاحبان خانه‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، زیرا به راحتی پنهان می‌شوند و با سقف ترکیب می‌شوند.

برای تماشای سایر چراغ های ال ای دی به دسته بندی چراغ های سقفی توکار مراجعه نمایید.

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های لامپ های ال ای دی، درخشندگی وکیفیت نور فوق العاده بالای آن هاست که دیگر برای همه ثابت شده است. البته به شرط آن که این لامپ ها را از برندهای باکیفیت و فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

به طور کلی باید بگوییم که چراغ های ال ای دی دانلایت یک راه زیبا و مقرون به صرفه برای روشن کردن اتاق های خانه یا محل کار شما ارائه می دهند. این چراغ ها همه کاره، جمع و جور و باکیفیت هستند. برای خرید چراغ های دانلایت از بهترین برندهای بازار با فروشگاه الکترو ولتا تماس بگیرید و یا از طریق سایت الکترو ولتا به راحتی خریدهای خود را انجام دهید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید