سبد خرید
0
دسته‌بندی‌ محصولات

معرفی انواع رنگ نور لامپ های ال ای دی + کاربرد

رنگ نور چراغ های ال ای دی

یکی از مهم ترین فاکتورها هنگام خرید وسایل روشنایی، انتخاب رنگ نور آن ها می باشد. بهتر است بدانید که رنگ نور در مقیاس کلوین اندازه گیری می شود که در واقع واحد اندازه گیری دما است. به همین دلیل است که تولیدکنندگان لامپ به آن، دمای رنگ نیز میگویند. 

لامپ های ال ای دی تنوع رنگ بالایی دارند و هرکدام از این رنگ ها برای مکان و کار خاصی باید استفاده شوند. در این مقاله راجع به این مسائل صحبت خواهیم کرد، دانستن این مفاهیم انتخاب را برای شما آسان تر کرده و استفاده از آن نورپردازی زیبا و جذاب تری به ارمغان می آورد.

لامپ های ال ای دی چه رنگ هایی دارند؟

در ادامه میخواهیم بدانیم که لامپ های ال ای دی چند رنگ دارند، مفهوم این رنگ ها چیست و در چه مکان هایی بهتر است از آن ها استفاده شود.

هر فضایی از خانه یا محل کار شما باید نورپردازی خاص خود را داشته باشد. چه نورپردازی کابینت های آشپزخانه، چه نورپردازی مجتمع های اداری و تجاری، چه نورپردازی درفضاهای باز و یا نورپردازی قفسه های یک فروشگاه، تمام این مکان ها باید با رنگ نور مناسب خودشان روشن شوند.

احتمالاًهنگام خرید لامپ یا وسایل روشنایی دیگر واژه  3000kیا  6000kرا شنیده اید. این اعداد نشان دهنده دمای رنگ آن وسیله روشنایی است که همانطور که گفته شد، برحسب کلوین اندازه گیری می شود. هرچه این عدد کمتر باشد، نور مایل به قرمز و گرمتر است. هرچه این عدد بیشتر باشد، نور مایل به آبی و سردتر است.

وقتی در مورد رنگ چراغ ال ای دی صحبت می کنیم، به خصوص در روشنایی منازل، در واقع دو چیز را مورد بحث قرار می دهیم:

چراغ های سفید و چراغ های RGB  (قرمز، سبز، آبی)

رنگ نور

طیف رنگی نور سفید در لامپ های ال ای دی

هنگامی که از مقیاس کلوین به عنوان راهنما استفاده می کنیم، می توانیم به صورت بصری پیشرفت رنگ های سفید گرم به رنگ های روشن سفید سرد را مشاهده کنیم.

طیف دما رنگ لامپ های ال ای دی از 1000k تاk 10000 می باشد. که تغییرات رنگ “سفید” را از نارنجی به زرد  و تا رنگ آبی نمایش می دهد.

نام رنگ ها با توجه به عدد کلوین

سفید گرم مایل به زرد: 2700K  تا K3000

سفید گرم ملایم: 3000K تا K3500

سفید سرد: K4000 تا K5000

سفید سرد مایل به آبی:K 5500 تا K6500

اکثر فروشگاه ها، مناطق مسکونی و مجتمع های تجاری برای نورپردازی دمای رنگی بین 2700 تا 6500 کلوین خواهند داشت.

محبوب ترین رنگ های نور ال ای دی در خانه ها، در بازه K2700 تا K4500  می باشد.

رنگ نور RGB در لامپ های ال ای دی

رنگ های rgb به اندازه طیف رنگ های سفید استفاده نمی شوند اما به اندازه مهم هستند. چراغ های ال ای دی RGB رنگ های متنوع بسیاری دارند که میتوانند در جذاب تر کردن نورپردازی محیط به شما کمک کنند.

قرمز، سبز و آبی، این ها رنگ های پایه هستند و به وسیله این سه رنگ، الباقی رنگ ها ساخته می شود. بنابراین، نه تنها می توانید رنگ نور ال ای دی را به قرمز، سبز یا آبی تغییر دهید، بلکه رنگ های بنفش، صورتی، نارنجی و… هم میتوانید داشته باشید.

Effect Of Color

هرکدام از انواع رنگ نور لامپ های ال ای دی چه مفهومی را منتقل می کنند؟

درست مانند بوهای خاص، رنگ نور محیط نیز می تواند واکنش های عاطفی خاصی را تحریک کند. ما حتی می توانیم از رنگ های مختلف برای ایجاد حالات متفاوت بهره ببریم. به طور خلاصه باید گفت که هر رنگی واکنش انسانی متفاوتی را برانگیخته می کند.

حس هایی که رنگ نور سفید لامپ های ال ای دی به وجود می آورند:

رنگ سفید مایل به زرد (لامپ آفتابی): آرامش، گرما

رنگ سفید سرد (لامپ صدفی): تمیزی، تازگی

رنگ سفید مایل به آبی (لامپ مهتابی): تمرکز، فعالیت

حس هایی که رنگ های مختلف RGB به وجود می آورند:

رنگ زرد: شادی، گرما، دوستی، احتیاط، خلاقیت، انرژی

رنگ نارنجی: موفقیت، اعتماد به نفس، شادابی، نوآوری، سلامت

رنگ قرمز: عشق، قدرت، انرژی، اشتیاق، خشم، خطر، هیجان

رنگ سبز: صلح، رشد، ایمنی، شفابخش، تازگی، کیفیت، طبیعت

رنگ آبی: اعتماد، پایداری، هوشمندی، وفاداری، صداقت

رنگ بنفش: تجمل، مد، موفقیت، جاه طلبی، سلطنتی، تخیلی

انواع رنگ های لامپ ال ای دی

محل استفاده از انواع رنگ های طیف سفید (3000K|4000K|6000K)

بسیاری از ما دوست نداریم اتاق خوابمان رنگ روشن سفید مایل به آبی داشته باشد، یا هنگام مراجعه به دندانپزشک خود برای تمیز کردن دندان هایمان، رنگ سفید مایل به زرد را نمی خواهیم. برخی از رنگ های لامپ های ال ای دی در محیط های خاص خود بهتر عمل می کنند پس باید توجه کنیم که چه دما رنگی را برای چه مکانی انتخاب می کنیم.

درست است که همه ما سلیقه ی منحصر به فرد خود را داریم;  اما اگر مطمئن نیستید که چه دمای رنگی برای فضای شما مناسب است، پیشنهاد می کنیم که به کاربردهای رنگ های لامپ های ال ای دی توجه کنید.

رنگ نور سفید مایل به زرد

رنگ نور سفید مایل به زرد در لامپ های ال ای دی برای چه مکان هایی پیشنهاد میشود؟

رنگ‌های سفید ملایم و گرم، احساسی صمیمیت و آرامش می‌دهند. آنها به طور کلی برای رنگ لامپ های ال ای دی موجود در اتاق خواب یا حال و پذیرایی خانه ها استفاده می شوند تا ما احساس آرامش کنیم.

همچنین این دمای رنگ که به رنگ نارنجی و زرد نزدیک است برای خوابیدن یا بیدار شدن ایده آل است زیرا شبیه غروب یا طلوع خورشید است.

 

دمای رنگ 2700 تا 3500 کلوین برای مکان های زیر عالی هستند:

منازل (سال پذیرایی، اتاق خواب، حمام، اتاق نشیمن)

فضاهای باز(حیاط، بالکن)

رستوران ها

هتل ها

رنگ نور مناسب آشپزخانه

رنگ سفید سرد یا سفید خنثی در لامپ های ال ای دی برای چه فضاهایی مناسب است؟

آیا نیاز به بهره وری بیشتر دارید؟ از لامپ های ال ای دی با رنگ سفید سرد استفاده کنید.

رنگ سفید سرد پرکاربردترین رنگ لامپ های ال ای دی است که حس جنب و جوش و تازگی را به محیط منتقل می کند. این رنگ برای روشنایی آشپزخانه، حمام و برخی از فضاهای اداری و فروشگاه ها مناسب است.

دمای رنگ 4000 تا 5000 کلوین برای فضاهای زیر عالی هستند:

منازل (آشپزخانه)

گاراژ

فضاهای اداری

فروشگاه ها

کلاس های آموزشی

بیمارستان ها

naturalColor

رنگ نور سفید مایل به آبی در لامپ های ال ای دی برای چه فضاهایی استفاده می شود؟

این رنگ با عنوان نور روز نیز بین مردم شهرت دارد و برای ساخت لامپ های مهتابی از این رنگ استفاده می شود. لامپ های ال ای دی مهتابی عمدتاً در دفاتر، ویترین فروشگاه ها، اتاق های پزشکی و مناطق صنعتی یا تجاری استفاده می شود. به طور کلی این رنگ باعثایجاد حس هوشیاری و تمرکز در افراد می شود، بنابراین برای انجام کارهای مختلف بهتر است از این دمای رنگ استفاده کنید.

دمای رنگ K5500 تا K6500 برای مکان های زیر مناسب هستند:

اتاق های پزشکی

قفسه های فروشگاه ها

موزه ها

سالن های ورزشی

نمایش جواهرات

فضاهای اداری

لامپ ال ای دی RGB

محل استفاده از انواع رنگ های RGB

درباره انواع رنگ های ار جی بی صحبت کرده ایم و میدانید که از هرکدام از این رنگ ها چه حسی را در انسان به وجود می آورند، در نتیجه اگر میخواهید با رنگ های فانتزی و متنوع به فضای خود حس و حال بیشتری بدهید; ما به شما استفاده از چراغ های ال ای دی rgb را پیشنهاد می کنیم. توجه داشته باشید که این رنگ ها را برای موارد تزئینی استفاده نمایید زیرا استفاده دائم از آن ها ممکن است باعث اذیت چشم انسان شود.

رنگ های RGB برای استفاده در فضاهای زیر پیشنهاد می شود:

تابلوها

رستوران ها

کافی شاپ ها

اتاق خواب

پشت تلویزیون/مانیتور

ویترین فروشگاه ها

فضاهای بیرونی

آشپزخانه (زیر کابینت ها)

کلام پایانی

 میزان تاثیر رنگ نور وسایل روشنایی بر ذهن و روان انسان بسیار شگفت انگیز است و ما در این مقاله سعی کردیم اهمیت این موضوع را برای شما عزیزان روشن کنیم. به خلاصه باید گفت فضایی که دارید و نوع فعالیتی که میخواهید در آنجا انجام دهید دمای رنگ چراغ ها را تعیین می کنند.

ممکن است شما بخواهید با توجه به سلیقه و نظر خودتان رنگ لامپ های ال ای دی را انتخاب نمایید، اما باز هم دانستن این مطالب خالی از لطف نیست. با توجه به مطالبی که خواندید، بگویید که چه دمای رنگی برای کار کردن مناسب است و چه دمای رنگی برای خوابیدن؟


برای کسب مشاوره و راهنمایی در خصوص نحوه نورپردازی فضاهای مختلف با کارشناسان فروشگاه الکترو ولتا در تماس باشید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید