سبد خرید
0
دسته‌بندی‌ محصولات

چه عواملی در نورپردازی مراکز خرید تاثیرگذار است؟

نورپردازی مراکز خرید

در دنیای امروز، مراکز خرید یا پاساژها به چیزی بیش از مکان‌های خرید تبدیل شده‌اند. به عنوان مثال، بسیاری از مردم در فودکورت های مراکز خرید دور هم غذا میخورند و خلاصه در این مکان ها، ساعت ها وقت می گذرانند و با یکدیگر تعامل برقرار می کنند.

یکی از عوامل تاثیر گذار روی زیبایی محیط و حتی خلق و خوی افراد در آن محیط ها، تجهیزات نور پردازی همچون لامپ ها، چراغ های لاینر، چراغ های تزئینی، لوسترها و… هستند. نورپردازی مراکز خرید کار بسیار مهمی است که افراد باید در آن به جزئیات بسیاری دقت نمایند تا در نتیجه آن فضایی جذاب و آرامش بخش برای مشتریان خلق کنند.

نورپردازی مجتمع تجاری
نورپردازی مجتمع تجاری آجودانیه

اهمیت نورپردازی مراکز خرید

نورپردازی پاساژ ها باید به گونه ای باشد که محیطی شیک و زیبا ایجاد کند که بازدید کنندگان را تشویق نماید تا زمان بیشتری را در در آنجا بگذرانند. 

نورپردازی مراکز خرید با لامپ ها و چراغ های ال ای دی اخیراً به انتخاب اصلی برای روشنایی محیط تبدیل شده اند. اندازه جمع و جور، شکل جذاب، شدت نور و صرفه جویی در انرژی تنها برخی از مزیت های این منابع نورانی هستند که صاحبان مراکز خرید را ترغیب کرده تا وسایل روشنایی ال ای دی بخرند.

اگر فضاهای داخلی مرکز خرید نور ضعیفی داشته باشند، مردم را از بازدید منصرف می کنند و در نهایت منجر به فروش کمتر مغازه داران می شود. امروزه خرید آنلاین بخش عمده ای از فروش فروشگاه های حضوری را از بین برده است. بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری، صاحبان مشاغل به دنبال بهبود تجربه بازدید از یک مرکز خرید هستند; چیزی با یک نورپردازی درست میتوان تاثیر بسزایی روی آن گذاشت.

نورپردازی مراکز خرید

چرا منابع روشنایی ال ای دی بهترین انتخاب برای نورپردازی مراکز خرید هستند؟

چراغ های ال ای دی  مزایا و معایب خود را دارند، اما همچنان بهترین انتخاب هستند. در ادامه لیست کوتاهی از مزایای اصلی نورپردازی ال ای دی (LED) برای طراحی داخلی پاساژ ها را آورده ایم.

بهره وری انرژی

فناوری روشنایی ال ای دی کارآمدترین وسیله برای تبدیل انرژی الکتریکی به نور و روشنایی است. لامپ های رشته ای سنتی از الکتریسیته برای تولید گرما استفاده می کنند و این گرما، نور را ساطع می کند.از این رو، لامپ های سنتی دیگر کارایی بالایی ندارند زیرا بیشتر انرژی را در تولید گرما هدر می دهند.

ممکن است هزینه اولیه خرید لامپ های ال ای دی کمی زیاد باشد اما پس از آن با دیدن قبض های برق، از انتخاب خود مطمئن خواهید شد.

طول عمر بیشتر

شاید یکی از ویژگی های نادیده گرفته شده لامپ های ال ای دی،  طول عمر بالای آن ها باشد. جنس این لامپ ها از پلی کربنات است که بسیار انعطاف پذیرتر از لامپ های شیشه ای رشته ای و فلورسنت هستند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که طول عمر آنها هزینه اولیه خرید لامپ های ال ای دی را جبران می کند. محصولات روشنایی LED می توانند تا 25 برابر بیشتر از لامپ های رشته ای دوام بیاورند.

تنظیم نور

برخی از چراغ ‌های ال ‌ای‌ دی به گونه ای طراحی شده اند که میزان شدت نور آن قابل تنظیم است. به این صورت صاحبان مراکز خرید می توانند به راحتی شدت روشنایی محیط ها را با توجه به زمان های مختلف روز، فصول یا رویدادهای خاص تنظیم کنند.

این انعطاف پذیری در مصرف انرژی صرفه جویی می کند و به ایجاد حالات مختلف در مرکز خرید کمک می کند.

بهبود کیفیت روشنایی

چراغ های LED با کیفیت، شاخص نمود رنگ (CRI) بالایی دارند که این موضوع نشان دهنده توانایی آن چراغ برای انعکاس رنگ های واقعی یک شی در مقایسه با نور طبیعی خورشید است. به طور کلی می شود گفت که چراغ های ال ای دی نوری با کیفیت و طبیعی ارائه می دهند.

در آخر باید گفت که با فناوری ال ای دی میتوانید تقریباً تمام طرح‌های روشنایی زیبا و الهام‌ بخش امروزی را برای نورپردازی مراکز خرید خود پیاده سازی کنید. توجه کنید که لامپ های ال ای دی را از برند های معتبر همچون LED 4M خریداری نمایید تا مطمئن باشید که محصولات آن برند تمام این ویژگی ها را داراست.

نورپردازی مراکز تجاری- مجتمع تجاری ملل
نورپردازی مجتمع تجاری ملل

عوامل اصلی نورپردازی مراکز خرید

انتخاب طرح روشنایی LED مناسب برای مرکز خرید شما می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین، ما با برجسته کردن عوامل اصلی موثر در راه اندازی موفق روشنایی مرکز، کار را آسانتر کرده ایم.

هدف از نورپردازی

ابتدا هدف از نورپردازی خود را مشخص کنید. آیا این کار برای بهبود دید کلی و روشنایی محیط است یا اینکه ظاهر شبانه مرکز خرید خود را با کمی رنگ تقویت می کند یا میخواهید توجه مشتریان را به یک شی خاص جلب کنید. بهتر است صاحبان مراکز خرید برای مشاوره و راهنمایی درباره این موضوع به طراحان و کارشناسان نورپردازی مراجعه کنند.

دمای رنگ

دمای رنگ در حقیقت همان رنگ نور لامپ است که برحسب کلوین اندازه گرفته می شود و برای هر کاری نیاز به یک رنگ نورخاص است; زیرا رنگ نور وسایل روشنایی، تاثیر مستقیم روی خلق و خوی افراد می گذارند. در نتیجه برای محیطی که میخواهید بیشتر آرامش بخش باشد نباید رنگ نوری یکسانی با مکانی که میخواهید در آن کار کنید انتخاب کنید.

به عنوان مثال رنگ آبی سرد (K6000) فضایی متمرکز تر و مبتنی بر بهره وری بالا کاری را ایجاد می کند، در حالی که رنگ زرد گرم (K3000) تجربه آرامش بخشی از یک محیط برای افراد به وجود می آورند. محصولات ال ای دی طیف رنگ نور گسترده ای را پوشش می دهند.

شدت نور- لومن

لومن واحد اندازه گیری میزان روشنایی یک لامپ ال ای دی است. هرچه عدد لومن بیشتر باشد یعنی آن لامپ میتواند محیط را روشن تر کند. برای نور پردازی مراکز خرید باید به این نکته توجه کنید که در فضاهای داخلی باید در هر متر مربع حداقل 10-20 لومن روشنایی داشته باشید.

نورپردازی مجتمع تجاری مهر و ماه
نورپردازی پاساژ

کلام پایانی

پاساژ ها و مراکز خرید مکانی برای تمام افراد با هر سن و سالی می باشند و صاحبان این مکان ها باید فضایی ایجاد کنند تا این افراد مشتاق شوند ساعت ها با دوستان و یا خانواده خود در آنجا وقت بگذرانند و خرید کنند. یکی از مهم ترین عواملی که آن ها را به هدف نزدیک تر می کند، ایجاد روشنایی و نورپردازی مناسب برای محیط است. نور خوب باعث ایجاد انرژی مثبت و احساس راحتی در افراد می شود. با استفاده از چراغ های ال ای دی می توان بازدید مردم را به یک تجربه به یاد ماندنی تبدیل کرد. بنابراین همین امروز طراحی نورپردازی مراکز خرید خود را شروع کنید!

نورپردازی مراکز خرید خود را با فروشگاه الکترو ولتا ارتقا دهید. برای تماشا و بررسی نمونه کارهای این تیم با تجربه به بخش پروژه ها مراجعه نمایید. 


اگر سوالی راجع به نورپردازی مراکز خرید داشتید با کارشناسان فروشگاه الکترو ولتا تماس بگیرید. (22529453-021

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید